Pozycjonowania stron WWW

Na czym polega pozycjonowanie

Pozycjonowanie to szereg działań, których celem jest  zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Cały proces pozycjonowania składa się z działań dotyczących czyli optymalizacji samej witryny  tzw. SEO (ang. Search Engine Optimization – optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki internetowej) doboru odpowiednich fraz i słów kluczowych, oraz szeregu działań zewnętrznych, mających na celu zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania. Skuteczność tych wszystkich działań wpływa bezpośrednio na wysoką pozycję Twojego serwisu w wyszukiwarce. Wysoka pozycja w Google pomaga firmom znacznie zwiększyć ilość Klientów.

Pozycjonowanie to właściwie ciągły proces w którym stale musimy kontrolować wszystkie czynniki analizowane przez algorytmy Google. Na bieżąco musimy dokonywać zmian na stronie oraz dokonywać optymalizacji. Tylko takie działania pozwalają utrzymać osiągniętą pozycję w wyszukiwarce i rywalizujemy z konkurencją.

Co składa się na pozycjonowanie strony?

Prace związane z pozycjonowaniem krok po kroku

 

Audyt SEO

Podczas rozpoczęcia współpracy przeprowadzamy audyt SEO Twojego istniejącego serwisu lub strony internetowej. Podczas takiego audytu znajdujemy wszystkie słabe punkty i wprowadzamy plan optymalizacyjny, powstaje tzw. strategia pozycjonowania i uzyskania jak największej zgodności z algorytmami Google. Audyt SEO obejmuje analizę kodu strony strony, analizę treści i doboru słów kluczowych pod kątem dotarcia do potencjalnych klientów, badanie profilu linków i analizę konkurencji w wyszukiwarce Google. Wszystko po to, aby w dalszej perspektywie móc pozycjonować twoją stronę w celu osiągnięcia wysokich pozycji.

Słowa kluczowe

i content strony

Budowanie treści (tzw. content) ma ogromne znaczenie dla widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania.  Pomagamy określić słowa kluczowe, po których ma wyszukiwać się twoja witryna. Podczas doboru słów kluczowych analizujemy również Twoją konkurencję.  Na tym to polega – aby dzięki odpowiednim działaniom pozycjonującym stronę internetową wyprzedzić swoich konkurentów, budując przy okazji zaufanie i autorytet wśród użytkowników i  zapewnić wzrost rozpoznawalności własnej marki. Opierając się na audycie SEO możemy zaproponować,  aby współpracujący z naszą Agencją copywriterzy przeredagowali w odpowiedni sposób treści na stronie i nasycili odpowiednimi słowami kluczowymi witrynę, dbając o użyteczność tematyczną tekstów przyjaznych dla wyszukiwarki Google. Wszystkie treści umieszczone na stronie w postaci tekstów jak również zdjęć, filmów czy wykresów to fundamentalny element pozycjonowania strony internetowej. Wartościowa treść i płynąca z niej merytoryczna wiedza wpływają ogólnie na jej atrakcyjność co w perspektywie przekłada się na wyższą pozycje w wyszukiwarce.

Optymalizacja strony

Optymalizacja to właściwie proces ciągły i często angażujemy tutaj webdeveloperów i programistów. Jest to najważniejszy etap w całym procesie pozycjonowania. Na bieżąco dokonujemy zmian na stronie. Cały czas obserwujemy algorytmy Google i reagujemy na ich zmiany. Na bieżąco sprawdzamy pozycję konkurencji i jej działania. Tylko takie działania pozwalają utrzymać osiągniętą pozycję w wyszukiwarce i rywalizujemy z konkurencją.  Odpowiednio  przeprowadzona optymalizacja, właściwy dobór fraz kluczowych, interesujące i wartościowe wspomniane powyżej treści na stronie oraz konsekwentnie prowadzone działania prowadzą do osiągnięcia lepszych wyników.

Czynniki wpływające na wysoką pozycję w Google

Oprócz działań  z zakresu SEO i pozycjonowania  istnieją również inne czynniki, które mogą mieć istotny wpływ na widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. To między innymi: wiek pozycjonowanej domeny oraz jej historia. Jakość strony, tj.  budowa strony www, jej intuicyjność, czas ładowania oraz dostępny content na stronie i ogólnie  jej atrakcyjność.  Kolejną rzeczą jest profil działalności oraz konkurencyjność w branży – w tym popularność fraz kluczowych.  Czas i zakres wszystkich wdrożonych działań SEO na stronie, odpowiednia analiza i monitoring działań prowadzonych w ramach pozycjonowania www. Nie bez znaczenie jest responsywność  strony i jej dostosowanie do urządzeń mobilnych. Na koniec ciągłe zmiany w algorytmach Google i dostosowanie do nich pozycjonowanej strony.

Korzyści z pozycjonowania strony internetowej

Wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania przekładają się na większą liczbę odwiedzin. Im wyższa pozycja domeny w wyszukiwarce, tym więcej zanotuje ona wejść. Skuteczne pozycjonowanie zapewnia wzrost rozpoznawalności marki i zdobycie przewagi nad konkurencją. Strona, która często pojawia się w wynikach wyszukiwania jest lepiej zapamiętywana przez potencjalnych klientów. Warto wiedzieć, że wyniki wyszukiwania z pierwszej strony TOP10 przynoszą domenom około 90% ruchu.