Na czym polega pozycjonowanie stron www

Pozycjonowanie to szereg działań, których celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Cały proces pozycjonowania składa się z działań dotyczących czyli optymalizacji samej witryny tzw. SEO (ang. Search Engine Optimization – optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki internetowej), doboru odpowiednich fraz i słów kluczowych, oraz szeregu działań zewnętrznych, mających na celu zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania. Skuteczność tych wszystkich działań wpływa bezpośrednio na wysoką pozycję Twojego serwisu w wyszukiwarce Google. Wysoka pozycja w Google pomaga firmom znacznie zwiększyć ilość Klientów.

Promocja firmy w Internecie staje się koniecznością szczególnie wtedy, gdy biznes oparty jest o model e-commerce. Zwiększanie widoczności wiąże się w praktyce na jednej wyszukiwarce czyli Google. Na polskim rynku pozycjonowanie koncentruje się na wyszukiwarce Google, posiada ona wręcz monopolistyczną pozycję, obsługując ponad 90% wszystkich użytkowników. Zajęcie wysokiej pozycji w innych wyszukiwarkach jak: Bing, Yahoo czy Yandexie nie będzie wiązało się z większymi korzyściami, ponieważ większość internautów nie wie o istnieniu takich wyszukiwarek.

Korzyści z pozycjonowania strony internetowej

Wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania przekładają się na większą liczbę odwiedzin. Im wyższa pozycja domeny w wyszukiwarce, tym więcej zanotuje ona wejść. Skuteczne pozycjonowanie zapewnia wzrost rozpoznawalności marki i zdobycie przewagi nad konkurencją. Strona, która często pojawia się w wynikach wyszukiwania jest lepiej zapamiętywana przez potencjalnych klientów. Warto wiedzieć, że wyniki wyszukiwania z pierwszej strony TOP10 przynoszą domenom około 90% ruchu.

KORZYŚCI

  • Wzrost widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania. Serwis będzie bardziej widoczny dla osób, które szukają konkretnej odpowiedzi na zadane przez siebie pytanie i wpisane je do wyszukiwarki.
  • Zwiększenie ruchu na stronie. Pozycjonowanie daje szansę na zwiększenie ruchu na stronie a tym samym zwiększenie widoczności w sieci a w konsekwencji odwiedziny nowych, potencjalnych klientów na stronie.
  • Niskie koszt reklamy. Pozycjonowanie jest relatywnie  tanie w porównaniu do kosztów potrzebnych do wypromowania własnej firmy w tradycyjnych mediach jak: radio, telewizja, reklama w gazecie. Pozycjonowanie to inwestycja marketingowa o niewielkim nakładzie finansowym.
  • Trwałe efekty. Odpowiednio  przeprowadzona optymalizacja, właściwy dobór fraz kluczowych, interesujący i wartościowy content i konsekwentnie prowadzone działania związane z optymalizacją serwisu przyczyniają się do osiągnięcia lepszych wyników.  Efekty tych działań mogą być długotrwałe i w konsekwencji przynosić zyski przez kolejne miesiące a nawet lata.
  • Wysoka pozycja w Google to sprawa prestiżowa. Dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarkach firma zyskuje na tzw. marketingu wizerunkowym. wpływa bowiem na rozpoznawalność i wiarygodność marki. Jeśli strona jest wysoko indeksowana w popularnych przeglądarkach to użytkownicy uważają firmę za bardziej profesjonalną oraz sprawdzoną i wiarygodną.
  • Wartościowa treść i merytoryczna wiedza. Wszystkie treści umieszczone na stronie w postaci tekstów, zdjęć, filmów wykresów to fundamentalny element pozycjonowania strony internetowej. Pozwala marce budować pozycję specjalisty czy nawet eksperta w danej branży.
  • Dotarcie do grupy docelowej. Pozycjonowanie i skuteczna strategii SEO zapewnienia stronie internetowej efekt bezpośredniego dotarcia do konkretnej grupy docelowej w momencie, kiedy potencjalny klient szuka naszych produktów i usług. To niezwykle ważne aby pojawić się dokładnie w tym miejscu, w którym znajdują się odbiorcy oferty.
  • Zwiększenie zysków.  Większy ruch na stronie, zainteresowanie użytkowników,  pozyskanie nowych klientów  a w konsekwencji pozycja lidera w danej branży skutecznie przyczynia się do zwiększenia zysków. Naturalnym następstwem jest wzrost przychodów i szansa na rozwój własnego przedsiębiorstwa.
  • Przewaga nad konkurencją.  Dzięki działaniom pozycjonującym stronę internetową można wyprzedzić swoich konkurentów, budując przy tym zaufanie i autorytet wśród użytkowników.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie stron pod kątem ich widzialności w wyszukiwarce Google jest usługą uzależnioną od szeregu czynników. Mamy tutaj na myśli przede wszystkim: konkurencyjność branży w której klient się porusza, obszaru reklamowania swoich usług. Może to być usługa lokalna, ogólnopolska czy globalna. Zależy od rodzaju i liczby wybranych przez klienta słów kluczowych lub sformułowanych fraz oraz samej domeny – jej brzmienia, wieku oraz historii. Na ogół pozycjonowanie sklepów internetowych jest droższe, niż pozycjonowanie klasycznych stron internetowych. W takiej sytuacji, trudno byłoby stworzyć uniwersalny cennik za tę usługę. W każdym przypadku cena związaną z optymalizacją i pozycjonowaniem serwisu www – ustalana jest z klientem indywidualnie.

Każdą współpracę rozpoczynamy od precyzyjnej analizy istniejącego serwisu www i ustalenia ceny za pozycjonowanie.

Pozycjonowanie stron SEO | Rozliczanie

Zdecydowanie najlepszym sposobem, z perspektywy zarówno naszej jak i klienta jest rozliczanie abonamentowe. Rozwiązanie to pozwala na wysokojakościowe działania, które w obliczu częstych zmian algorytmu Google są niezbędne do uzyskiwania optymalnych rezultatów. Taka formę rozliczenia preferujemy.

Jak długo trwa pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie strony internetowej to czasochłonny proces i rozłożony w czasie. Pierwsze oczekiwane efekty pojawiają się po kilku tygodniach. Ma nie wpływ konkurencyjność branży w której porusza się klient. Czasami obszar reklamowania jego usług jest szeroki i na efekty trzeba poczekać dłużej. Oczywistym jest, że usługę lokalną wypozycjonujemy szybciej i taniej niż ogólnopolską czy globalną. Zależy to również od rodzaju i liczby wybranych przez klienta słów kluczowych lub sformułowanych fraz. Jednak wyniki, które uzyskujemy z czasem są warte tego aby cierpliwie czekać.